Jak dostat výtah do kondice na řadu dalších let

Jak dostat výtah do kondice na řadu dalších let

29 ledna, 2025

Získejte nejaktuálnější

informace a zkušenosti

s předstihem

Výtah je jedním z nejpoužívanějších dopravních prostředků na světě, denně jím cestují miliardy lidí. Jen v České republice je více než 138 000 výtahů. Více než třetina je starších než 20 let, což je věk, kdy správci budov začínají uvažovat o modernizaci.

Kdy se vyplatí modernizace

U stárnoucích výtahů dochází k častějším a neočekávaným odstávkám. Náhradní díly mohou být hůře dostupné, což prodlužuje dobu odstávek. „Může dojít k bodu, kdy náklady a náročnost údržby učiní z modernizace ekonomicky výhodnější volbu,“ vysvětluje Jiří Ulver, manažer pro modernizace Otis v České republice.

Pokroky v bezpečnostních standardech a technologiích zároveň zvyšují výkonnost novějších výtahů a vytvářejí jiná očekávání cestujících a správců budov. Společnost Otis nabízí širokou škálu modernizačních balíčků přizpůsobených potřebám jednotlivých typů budov, které pomáhají snižovat spotřebu energie a provozní náklady. Navíc novější estetické prvky – jako jsou materiály kabiny, osvětlení a ovládačky – udržují moderní vzhled budov a zvyšují jejich atraktivitu.

K čemu dochází při modernizaci?

Projekty modernizace výtahů se v jednotlivých typech budovách liší. Podstatou každé modernizace je modernizace systému podle nejnovějších bezpečnostních norem a předpisů a modernizace řídicí jednotky neboli „mozku“ výtahu podle nejnovějších technologií. Součástí modernizačních projektů je často také modernizace estetického vzhledu kabiny výtahu. Zda se vymění i další součásti, jako například motor, závisí na stavu zařízení a potřebách budovy.

Díky našim zkušenostem a desítkám tisíc dosud dokončených modernizací výtahů se společnost Otis řídí dvěma hlavními zásadami:

  • Ponechte na místě zařízení, která mohou zůstat, jako jsou vodítka a další stávající infrastruktura, pokud jsou v dobrém provozním stavu. To snižuje celkové náklady a optimalizuje ekologickou stopu ve srovnání s kompletní výměnou.
  • Minimalizujte narušení běžného života obyvatel budovy, kteří jsou při modernizací často dotčeni.

Proaktivní přístup

Plánované modernizační práce je snazší zvládnout než neočekávané poruchy způsobené stárnutím zařízení. Modernizační výdaje mohou být zahrnuty do rozpočtových plánů investic do nemovitostí, z čehož bude mít prospěch jak správa budovy, tak i cestující.
„V České republice se neustále zvyšuje počet výtahů, které dosahují bodu, kdy je modernizace nezbytná a společnost Otis může ve svých řešeních nabídnout nejnovější technologie“ říká Jiří Ulver. „Je to investice, která pomáhá modernizovat prostředí v každé budově a přináší výhody v podobě vyšší bezpečnosti, spolehlivosti a udržitelnosti pro majitele budov, správce objektů i cestující.“

Zjistěte více o modernizačních nabídkách společnosti Otis: https://www.otis.com/cs/cz/

Další podobné články

Nová norma chrání majitele FVE nejen před nekvalitní instalací

Nová norma chrání majitele FVE nejen před nekvalitní instalací

Solární boom zvýšil počet fotovoltaických systémů v ČR, ale přinesl i neodborné montáže a nekvalitní komponenty. Aktualizovaná norma ČSN 33 2130 ed. 4 zvyšuje nároky na požární bezpečnost, chrání investory před špatně navrženými systémy obnovitelných zdrojů energie, a navíc doporučuje zapojit pojistitele nemovitosti už ve fázi projektu.

Ceny emisních povolenek by nás už nemusely strašit

Ceny emisních povolenek by nás už nemusely strašit

Evropská komise vyslyšela požadavky České republiky a dalších 18 členských států a představila návrh změn v systému EU ETS2, které mají zabránit prudkému růstu cen emisních povolenek a negativním dopadům na domácnosti a firmy. 

Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.