Jak vstupuje umělá intelegence na trh s výtahy?

4 min. čtení · Nezařazené · Výtahy ·

Problematika servisu výtahů a jejich celkové výměny je stále aktuální téma. Zajímalo nás, co nového můžeme očekávat v roce 2018 v oblasti výtahového průmyslu a servisních služeb. Proto jsme oslovili obchodního manžera pro Česko pana Rafaela Tymla ze společnosti KONE, a.s. a položili mu několik otázek právě na tato témata.

Jak vidíte rok 2018 z pohledu vaší společnosti a co společnost KONE plánuje v tomto roce pro své zákazníky?

Samozřejmě rok 2018 přináší velké výzvy a plány. Chceme růst, rozšiřovat naše týmy odborných servisních pracovníků, pracovníků instalací, montážních a servisních mistrů a přinášet tak ještě vyšší kvalitu prémiové značky, kterou KONE rozhodně je. V roce 2018 očekávám mnoho nového pro naše zákazníky. Především jsou to možnosti, funkce a design našich produktových řad výtahů, spuštění servisní služby 24/7 a více rozšíření užívání našimi zákazníky produktu KONE Online. Jsme prozákaznickou inovativní společností, která se chce zákazníkům ještě více otevřít a poskytovat jim tak ten nejkvalitnější servis a služby.
Zákazník dneška je zákazník, který preferuje vše ,,Smart,, Požaduje mít informace, být online, a také něco navíc. Na to je KONE opravdu připraveno. Ať už je to KONE online, kdy zákazník v aplikaci či ve svém PC má veškeré informace o provedených činnostech na jeho zařízeních servisovaných KONE, tak inteligentní výtahy, které se denním provozem učí a vylepšují tak svoji schopnost ideální přepravní kapacity. Naše výtahy poskytují velkou řádku dat, kterou systém vyhodnotí a odborní pracovníci tato data využijí k preventivním servisním úkonům, a tak dokážeme odhalit hrozby poruchy ještě dříve před tím, než vůbec nastanou. Já to považuji za vstup umělé inteligence do výtahového průmyslu!

Umělá inteligence je určitě téma těchto a především budoucích let. Jak to v praxi vlastně funguje?

Princip spočívá v tom, že výtahy analyzují každodenní provoz, sledují špičky a volby cílových destinací. Svou činnost již předem přizpůsobují tak, aby se čas přepravovaných osob ve výtahu zkrátil na minimum. Dokáží samy zefektivnit každodenní provoz v budovách, protože čím jsou výtahy déle v provozu, tím více mají dat a tím více jsou efektivní. V kombinaci se službou KONE 24/7 to má obrovský pozitivní efekt pro přepravní kapacitu v jednotlivých objektech, o které se dnes staráme, a spokojenost našich zákazníků. Aktuálně se servis volá až v momentě, kdy porucha nastane. Vyřešit prodlení provozu výtahu je často zdlouhavé. A zbytečně. My dokážeme predikovat poruchu a zasáhnout dříve, aby byl zajištěn standardní provoz výtahu. Systém nás po vyhodnocení upozorní na riziko poruchy, odborníci vyhodnotí data a náš servisní pracovník provede odborný zásah a k závadě, resp. zastavení zařízení KONE vůbec nedojde.

To je velice zajímavé a musím říci, že je neuvěřitelné že i ve výtahářském průmyslu se mohou využít tyto vyspělé technologie. Kdy a jak s tímto revolučním řešením přijdete na trh?

Ano, je to opravdu něco nového a revolučního. V tuto chvíli testujeme řádově 250 výtahů, které jsou už v systému zapojeny. Data pečlivě analyzujeme, abychom zákazníkům mohli poskytnout nejlepší možnou službu s přidanou hodnotou.  Přesné datum není stanoveno, ale odhad je polovina roku 2018.

Většinou, když společnosti připraví něco nového, tak to také stojí hodně peněz. Jaký finanční dopad to bude mít pro vaše zákazníky?

V tuto chvíli nemohu o tomto hovořit i když mi je jasné, že by tato informace mohla být pro Vás zajímavá. Na cenové politice tohoto produktu se ještě pracuje.

Jak vidíte z pohledu legislativy rok 2018?

Ve výtahových normách a předpisech se v tuto chvíli hovoří především o změnách v normách, které ošetřují problematiku výtahů pro přepravu hendikepovaných osob. Nemyslím si ale, že ke změnám dojde v tomto roce, resp. účinnost těchto změn očekáváme až v roce 2019. Také zjišťujeme, jaký dopad bude do výtahového průmyslu mít změna stavebního zákona. V tuto chvíli ale nevím nic konkrétního, protože ještě nemáme kompletní informace.

Jaký vývoj cen servisu a dodávek nových zařízení můžeme očekávat v roce 2018?

Za posledních 7 let klesly ceny dodávek výtahů postupně o cca 250.000 Kč. Toto snižování cen má dva důvody. Výrobci a dodavatelé museli sáhnout k úsporným opatřením, zefektivnit výrobu a samozřejmě i snížit své zisky. Druhý aspekt je pak samotný konkurenční boj, díky kterému v ČR může zákazník být poměrně spokojený. Je potřeba si ale přiznat, že ceny dodávek výtahů jsou dnes na samotném dně. Proto si myslím, že tento rok může přinést zvyšování cen. Ovlivňovat je bude inflace, zdražování vstupních nákladů od subdodavatelů a růsty platů zaměstnanců. Předpokládám, že v průběhu roku 2018 dojde ke zdražení ve výši cca 5 -7 %. V oblasti servisu se domnívám, že ceny paušálních plateb se nebudou zásadně lišit od roku 2017, kromě inflačního navýšení služeb o 2,5% (míra inflace za rok 2017 dle ČSÚ).

Co byste popřál svým zákazníkům v roce 2018?

Našim zákazníkům přeji vše nejlepší, a to nejen v roce 2018. Děkuji jim za přízeň a důvěru ve společnost KONE. Věřím, že i nadále budeme přinášet takové produkty a služby, které jim usnadní život ve městech.

 

Servis pro Kone zařízení se vyplatí mít zajištěný s KONE!

 

klíčová slova:
Sponzor článku logo sponzora

Další podobné články

Pěšky, nebo výtahem? Jak poznáme, zda je bezpečný?

To, jak bezpečně na nás výtah zapůsobí, poznáme z pohledu možné reakce trochu pozdě – už se vezeme. Konkrétně – stoupáme, či klesáme ke svému cíli. Bát se, že s výtahem spadneme, je asi opravdu zbytečné. Takzvaných provozních rizik ale…




Zadejte hledané slovo a stiskněte Enter