"Šmejdi" mění taktiku a zvoní u našich dvěří. Na co si musíme dát největší pozor?

4 min. čtení · Nezařazené · ochrana a bezpečí ·

Přestože jsou „šmejdi“ již známým fenoménem, stále se setkávají s úspěchem. A to díky novějším a rafinovanějším praktikám. Stále častěji se s nimi můžeme setkat i u dveří našeho bytu. Jakou taktiku volí a především – jak se jim můžeme bránit? Cílovou skupinou už nejsou jenom senioři. Varujte i ostatní členy rodiny!

Podomní prodejce může být podvodník

Další riziko hrozí lidem v případě podomních prodejců. Zde narazíme na dva druhy prodejců: podvodníky, kteří si samostatně vybírají své oběti a nabízejí jim často zboží či služby s cílem jejich vykradení, a na důmyslně proškolené prodejce, záměrně cílící na slabší seniory, kteří jim podepíší, co chtějí. Jedná se zejména o prodejce předraženého zboží či poskytovatele nových služeb.

Obzvláště nebezpečnou skupinou šmejdů jsou podomní prodejci, kteří pomocí lží a promyšlené manipulace nutí k nákupu předražené dveřní vložky a produkt v hodnotě okolo 200 Kč prodají i za 3000 Kč. Zde se zaměřují na všechny věkové skupiny.

Předražený nákup nemusí být jediná ztráta

Vedle finanční ztráty na poškozené číhá i obrovské riziko vykradení kopií klíče. „Jedná se o starý trik, který nyní dle svědectví zloději znovu praktikují. Falešní prodejci se neoprávněně prokazují jménem známých firem a prodávají nic nevědoucím majitelům bytů falešné bezpečnostní zámky za mnohonásobek ceny. Ještě větší nebezpečí však spočívá v riziku následného vykradení. Zloději si pak jednoduše odemknou dveře kopií klíče a bez problému si odnesou, co potřebují,“ říká odborník na zabezpečení Ivan Pavlíček ze společnosti Next.

Mailem, i telefonem. Pozor na vyslovení souhlasu

Novodobými praktikami šmejdů je využívání internetu či telefonu. Nabízejí nejrůznější zboží prostřednictvím emailů či telefonních hovorů. Podvodníci sází paradoxně především na důvěryhodnost svých nabídek. Často se v nich objevuje řada superlativů, a především výhodných či akčních cen, které často platí pouze „dnes“. Na nevyžádané emaily je proto nejlepší vůbec nereagovat a v případě telefonních nabídek nikdy s ničím nesouhlasit. Už pouhý souhlas po telefonu totiž může být uzavřením obchodu a prodejci tak budou následně požadovat peníze.

klíčová slova:

Další podobné články

Existují dekorace a doplňky, se kterými ušetříte za vytápění.…

Dodržujete zásady ekonomického vytápění, větráte přesně tak, jak je to správně. Jste přesvědčeni, že nic už nejde zlepšit? Stále ještě máte šanci, jak výdaje za vytápění ještě trochu přiškrtit. Naše tipy navíc budou interiéru vysloveně slušet – jejich pomoc s…




Zadejte hledané slovo a stiskněte Enter