Rozúčtování nákladů je jen částí balíku moderních služeb. Co nám může zjednodušit život?

7 min. čtení · energie ·

Hlídat si spotřebu tepla a teplé vody dnes už patří k běžnému standardu bydlení. Důvodem jsou nejen rostoucí ceny energií, ale také stále větší tlak na ochranu životního prostředí. Spolu s tím se mění i standard služeb, které s náklady za teplo a teplou vodu souvisejí. O rozhovor na téma hledání úspor, ale i našeho uživatelského komfortu, jsme požádali Janu Machkovou, ředitelku a jednatelku společnosti ista Česká republika s.r.o.

Vývoj technologií v oblasti monitoringu spotřeby tepla jde rychle kupředu. Dálkové odečty tepla a stále častěji i vody se už stávají samozřejmostí. Je možné i v této oblasti ještě něco vylepšovat?

Možnost průběžně sledovat spotřebu tepla, vody a případně i dalších médií se dnes v rámci dalších smart technologií stává nedílnou součástí moderního bydlení. Na trhu se můžete setkat s různými technologiemi odečtů tepla. Ve vývojových pracovištích firmy ista v Německu je na nové technologie kladen silný důraz. Díky tomu mohou naše řešení dálkových odečtů vlastníkům bytových domů oproti konkurenci nabídnout řadu výhod.  Naše sběrnice dat jsou vybaveny chytrou technologií, a proto umožňují oboustrannou komunikaci. To znamená, že umí přebírat a dále přeposílat data i ze vzdálenějších zdrojů. Na rozdíl od konkurenčních řešení na jeden bytový dům proto zpravidla postačuje instalace jediné, maximálně dvou sběrnic dat. Jsou napájeny bateriově s výdrží jedné baterie až 10 let, takže není potřeba ani napojení na elektřinu.

Zásadní předností je také výhoda průběžného sledování spotřeby přes webový portál. Možnost on-line sledování spotřeby poskytuje cenná data v průběhu celého fakturačního období. To vede uživatele bytů k většímu zájmu o spotřebu, a především o snížení výdajů. Výhodou je možnost zpětného dohledání spotřeby, což oceníte například při stěhování v průběhu topné sezóny.

V rámci komplexního přístupu v dohledu nad spotřebou tepla nově nabízíte i službu Moje kotelna 24. Jak funguje, a především co nám přinese za výhody?

Jednotlivec může sebelépe upravovat své chování, když zdroj tepla a jeho efektivita nebude na odpovídající úrovni. Na tuto důležitou podmínku reaguje naše nová Služba Moje kotelna 24. Je určena pro bytové domy s vlastní kotelnou a představuje zcela ojedinělé řešení jak na českém, tak i slovenském trhu.

Podstatou je komplexní monitoring účinnosti kotelny. Velkou výhodou je, že se nejedná o jednorázovou akci, ale díky on-line přenosům dat jsou hodnoty sledovány průběžně. Tím služba Moje kotelna reaguje i na právo uživatele bytu být informován, jak kvalitně se v domě hospodaří s teplem, které si on platí.

Údaje o provozu kotelny jsou průběžně vyhodnocovány. Pro tuto službu je připraven webový portál www.mojekotelna24.cz, kde je možné hodnoty sledovat.

Výhodou je, že je aplikace Moje kotelna 24 rychle nainstalovaná, není třeba žádných stavebních prací, ani schvalovacích procesů. Data z provozu kotle lze začít sledovat na webovém rozhraní okamžitě.

Pilotní projekty nám ukazují, že je možné díky hlídání efektivity provozu kotelny dosahovat výrazných úspor. Přínosem je i delší životnost kotle s menším počtem servisních zásahů.

Hlídat spotřebu umí i vaše další novinka letošního roku – Detekce úniku vody. Můžete již nyní zhodnotit, jaký je o ni zájem?

Služba Detekce úniku vody zaplnila mezeru mezi službami na českém a slovenském trhu. Díky ní můžete velmi snadno odhalit kapající kohoutek nebo protékající toaletu, které vás při ročním vyúčtování mohou připravit i o tisíce korun zbytečných výdajů za nechtěnou spotřebu vody.

Nárůst zájmu o službu potvrzuje naše předpoklady a odpovídá zkušenostem z jiných zemí, které tuto službu poskytují už delší dobu.

Rozúčtování a úspory tepla a vody jsou složitá disciplína s řadou moderních technologií. Jsme v této oblasti už dostatečně vzdělaní a umíme využívat všech dostupných možností, které by nám pomohly ušetřit a zpříjemnit bydlení?

Pobočky společnosti ista jsou ve 23 zemích po celém světě, což přináší obrovské množství praktických zkušeností. Doplníme-li tuto praxi již zmiňovaným vývojovým centrem, má společnost ista všechny předpoklady, aby se z rozúčtovací společnosti pro vlastníky bytových domů stala komplexním partnerem pro efektivní řešení spotřeby tepla a vody.

Začínáme od dodávky a montáže vodoměrů, měřičů tepla a poměrových měřičů tepla, zajišťujeme měření a rozúčtovávání nákladů na teplo a vodu a nabízíme služby hlídající efektivitu spotřeby tepla a vody. K dispozici jsou i servisní služby. Nově nás mohou naši klienti kontaktovat i přes Centrum péče o zákazníka, kde od našich specialistů získají odpovědi na dotazy ohledně rozúčtování, spotřeby tepla a vody, související legislativy a podobně.

 

 

 

 

klíčová slova:
Sponzor článku logo sponzora

Další podobné články

Cena vody 2019: Za vodu si připlatíme nejen v…

Plyn, elektřina a stejně tak i voda v novém roce zdraží. Vybrané vodárenské společnosti, které už zveřejnily ceník pro následující rok, plánují zdražení o necelých 5 %. U vody by se tedy měla průměrná cena vyšplhat až na 90 Kč…

Třetina Čechů netuší, v jaké energetické třídě bydlí. Za…

Celkem 32,8 procenta Čechů neví, v jaké třídě energetické náročnosti je jejich dům či byt. Další čtvrtina Čechů (25,9 %) tuto informaci nezná, neboť nemá zpracovaný energetický štítek. Majitelé starších neúsporných domů při tom zbytečně přicházejí o desetitisíce korun za…

Zima se blíží. Je nejvyšší čas na čtyři úkoly,…

Začátek topné sezóny nás rychle vrátil z dlouhého léta do reality období, kdy se doma neobejdeme bez vytápění. Něco ale pro to budete muset udělat. Pro vlastníky bytových domů je tady rychlé opakování nejbližších úkolů.




Zadejte hledané slovo a stiskněte Enter